حذف تبادلات مالی پارکبانان و شهروندان از حاشیه خیابان

حذف تبادلات مالی پارکبانان و شهروندان از حاشیه خیابان

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به اینکه تبادل مالی بین پارکبانان و شهروندان مشهدی سبب بروز ناراضایتی‌هایی شده، گفت: در آینده نزدیک این تبادلات مالی از حاشیه خیابان‌های شهر حذف خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ترافیک هوشمند الیت، محمد مهدی اسدی در نخستین نشست خبری که در جمع اصحاب رسانه‌های گروهی در ساختمان معاونت حمل و نقل واقع در ایستگاه غدیر برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی که به زودی ارائه می‌شود، تبادلات مالی بین مردم و پارکبانان حذف شده و به هیچ وجه پول نقد در حاشیه خیابان از مردم دریافت نمی‌شود.
وی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها و روش پرداخت غیرحضوری بیان کرد: هم اکنون در حال آماده سازی سخت افزارها و نرم افزارهای پرداخت غیرحضوری هستیم و برای این منظور از تکنولوژی آر.اف.آی.دی کارت استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت افزود: بر این اساس تراشه‌ای بر روی شیشه خودرو نصب شده و خودرو با استفاده از گوشی لمس می‌شود. اسدی با اشاره به اینکه ثبت نام برداشت پلاک پیش از این به صورت دستی بود، گفت: به همین منظور شهروندان از ثبت نام در سامانه استقبال نکردند و درصدد هستیم ثبت نام برداشت پلاک و اطلاع رسانی به صورت هوشمند راه اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می‌کنیم اولین خیابان هوشمند کشور را در مشهد رونمایی کنیم و اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت به ارائه آماری از سال 96 پرداخت و گفت: حدود 4 میلیون و 500 هزار خودرو - معادل 30 درصد خودروها- طی سال گذشته از پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای الیت استفاده کردند. همچنین 35 میلیون و 800 هزار خودرو - معادل 70 درصد خودروها - نیز از پارکینگ‌های حاشیه‌ای این شرکت طی سال گذشته بهره بردند.
اسدی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 35 میلیون برداشت پلاک توسط پارکبانان صورت گرفت، اظهار کرد: همچنین 25 هزار پیامک الیت فعال شده است که البته بسیار کم است.
وی با بیان اینکه ضریب نیم ساعت رایگان توقف در سال گذشته 73 درصد بود، افزود: تنها 27 درصد توقف خودروها به نیم ساعت دوم رسید. مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به اینکه ضریب جابه‌جایی یک جای پارک معادل 10 خودرو گزارش شده است، گفت: سرانه هزینه‌ای که خودروها به الیت پرداخت کرده‌اند، معادل 10 هزار تومان برای هر ماشین است.
اسدی به راه‌اندازی باشگاه شهروندی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: شرکت الیت در این باشگاه که به زودی راه‌اندازی می‌شود، حضور فعال خواهد داشت و برنامه‌ی جداگانه‌ای ارائه نمی‌کند.
وی بیان کرد: تلاش می‌شود امور مشترکین شرکت الیت به یکی از خیابان‌های اصلی شهر منتقل شود.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت به پیاده سازی طرح الیت در قزوین اشاره کرد و گفت: پروژه الیت در قزوین با 40 درصد نیروهای پیش‌بینی شده اجرایی شد و درصدد هستیم این پروژه را در شهر همدان نیز به مرحله اجرا درآوریم. ضمن اینکه این طرح از چهارشنبه بیستم تیرماه در شهر چناران اعمال می‌شود.
اسدی با اشاره به مذاکره با 10 شهر بزرگ کشور به منظور اجرای پروژه الیت، اظهار کرد: تلاش می‌شود دامنه فعالیت شرکت الیت گسترش یابد و انتظار می‌رود شرکت ترافیک هوشمند الیت جامعه‌ای بین 8 تا 10 میلیون نفر را تا سال 1400 خدمت رسانی کند.
وی با بیان اینکه مباحث آموزشی پارکبانان دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: الیت نیاز به چابکی بیشتر دارد. اما برنامه‌ای برای تعدیل نیرو نداریم و در فرآیندهای جدید تغییر پست صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به اجرای طرحی مبنی بر تسویه بدهی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌های ثابت از امروزعنوان کرد: بدهکاران که فضای پارک را اشغال کرده و حق شهروندی را پرداخت نمی‌کنند، باید ملزم به پرداخت بدهی خود به الیت شوند. بر این اساس کسانی که بیشتر از 10 هزار تومان بدهی دارند، باید 50 درصد مبلغ کل بدهی خود را بپردازند. آن‌ها که کمتر از 10 هزار تومان بدهی دارند، نیز باید کل مبلغ را تسویه کنند.
اسدی ضمن اعلام موافقت خود در عدم شفافیت مالی این شرکت در گذشته، گفت: از سال 94 هزینه‌های شرکت الیت افزایش نداشته است. اما در سال 96 هزینه‌ها کاهش یافته و درآمد نزدیک به صفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته این شرکت 23 میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: امسال این بودجه کاهش 3 میلیاردی داشته. اما این قول را می‌دهم که در پایان سال تراز شفاف مالی را در اختیار مردم قرار دهم.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در پاسخ به اختصاص درآمد شرکت الیت به ساخت پارکینگ، توضیح داد: درآمد پارکینگ‌های حاشیه‌ای آنقدری نیست که صرف ساخت پارکینگ شود. گرچه شرکت الیت درآمد خود را در اختیار شهرداری قرار می‌‎دهد و قطعا بخشی از این درآمد برای احداث پارکینگ صرف می‌شود. اما باید گفت این درآمد به حدی کم است که نمی‌توان طرح مطالعاتی با آن استارت زد یا حتی پارکینگ برای یک منزل شخصی ساخت. اسدی در خصوص کسر شارژ در خیابان‌های فرعی احمدآباد، گفت: هزینه توقف در معابر خیابان احمدآباد بازدارنده نیست و باید به این نقطه برسیم که فرد به این نتیجه برسد که آمدن به خیابان احمدآباد با خودروی شخصی به صرفه نیست.
انتهای پیام
ارسال شده در:

بازگشت به صفحه اصلی